במחקר שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-bein, החוקרים שאפו לבחון כיצד האינטראקציה בין אחיות וילדים משפיעה על יכולתם של הילדים להשתתף ולהתבטא בתהליך ההכנה לבדיקה תחת הרדמה.
עוד בעניין דומה
הנתונים כללו 25 הקלטות וידאו של מפגשי הכנה עם שלושה ילדים בגילאי 3-8 שנים עם אתגרים תקשורתיים או קוגניטיביים וארבע אחיות. תקשורת מילולית ולא מילולית נותחה באמצעות שיטה לניתוח שיחות (interventionist applied conversation analysis).
מתוצאות המחקר עולה כי גורם המפתח היה אופן השימוש בלוח הזמנים עם התמונה במהלך האינטראקציה. כאשר אחיות שיתפו מידע באופן הדדי, הגיבו ליוזמות של הילד ואפשרו לילד ליצור אינטראקציה פיזית עם לוח הזמנים, זה תמך בתחושת האוטונומיה שלו.
החוקרים סיכמו כי יש להתאים את הכנת ה-MRI כדי לעזור לילדים להשתתף בדרכים המתאימות להם. כלי ההכנה צריכים לעודד תקשורת הדדית ולתת לילדים את הזמן והמרחב לקחת יוזמה ולעסוק פיזית בתהליך. ממצאים אלה יכולים לסייע בהערכת כלי הכנה מנקודת מבט של קידום אוטונומיה בילדים.
מקור: