סיעוד ילדים 13.10.2024

אוטונומיה של המטופל וכלים להליך הרדמה בילדים עם מוגבלות קוגניטיבית

כיצד אחיות מאפשרות או מעכבות יכולת של ילדים עם אתגרים תקשורתיים-קוגניטיביים להשתתף בהכנה להליך MRI בהרדמה כללית? תוצאות מחקר עוקבה

אחות וילדה באשפוז. אילוסטרציה

במחקר שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-bein, החוקרים שאפו לבחון כיצד האינטראקציה בין אחיות וילדים משפיעה על יכולתם של הילדים להשתתף ולהתבטא בתהליך ההכנה לבדיקה תחת הרדמה.

הנתונים כללו 25 הקלטות וידאו של מפגשי הכנה עם שלושה ילדים בגילאי 3-8 שנים עם אתגרים תקשורתיים או קוגניטיביים וארבע אחיות. תקשורת מילולית ולא מילולית נותחה באמצעות שיטה לניתוח שיחות (interventionist applied conversation analysis).

מתוצאות המחקר עולה כי גורם המפתח היה אופן השימוש בלוח הזמנים עם התמונה במהלך האינטראקציה. כאשר אחיות שיתפו מידע באופן הדדי, הגיבו ליוזמות של הילד ואפשרו לילד ליצור אינטראקציה פיזית עם לוח הזמנים, זה תמך בתחושת האוטונומיה שלו.

החוקרים סיכמו כי יש להתאים את הכנת ה-MRI כדי לעזור לילדים להשתתף בדרכים המתאימות להם. כלי ההכנה צריכים לעודד תקשורת הדדית ולתת לילדים את הזמן והמרחב לקחת יוזמה ולעסוק פיזית בתהליך. ממצאים אלה יכולים לסייע בהערכת כלי הכנה מנקודת מבט של קידום אוטונומיה בילדים.

מקור:

Kaitsalmi J, Vehkakoski T, Karlsson L, Salanterä S. Nurses and the disabled child's perspective in the anaesthesia procedure preparation process using a picture schedule. Int J Qual Stud Health Well-being. 2024 Dec;19(1):2356927. doi: 10.1080/17482631.2024.2356927. Epub 2024 May 27. PMID: 38801136; PMCID: PMC11134046.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סיעוד,  לוח תמונות,  הכנה ל-MRI,  אינטראקציה עם אחות,  אוטונומיה של ילדים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו